onsdag 13 maj 2009

Trassel i vävstugan

Ja vad kan nu detta tänkas bli? Det började lite trassligt eftersom jag var dum nog att inte lägga ullgarnet på egen varpfläta. Det ska jag inte göra om. Fick lösa det i vävstolen sedan och lägga ullen för sig och egna skälstickor och katoengarnet för sig med ett tygstycke emellan. Så vad ska detta bli nu då? Ja vi får väl se. Det är något nytt och spännande som jag aldrig prövat förut, med både katoen och ull i varpen och likaledes i inslag. Det kommer mera om det lyckas annars lär ni aldrig se något mer av det här igen.

3 kommentarer:

  1. Hej du!
    Du ska inte tro att jag ger mej förrän jag sett vad detta blir. Om inte annat kommer jag och kollar läget. Men jag tror allt att du fixar detta också. Ha det så gott!!
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Glömde säja, att blått det kunde jag förstått.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härligt att få höra att jag bjuder på lite nostalgi...precis va jag vill uppnå och själv bara älskar jag denna inredning...ha en skön helg, kram VIOLAN

    SvaraRadera