lördag 19 februari 2011

Tomt i en vävstol

Eftersom jag glömde stänga av värmen igår i vävstugan så fick jag ett infall att gå ut och utnyttja värmen idag. Brukar inte ha så mycket värme på i vanliga fall nu på vintern men nu hade vi nått den behagliga temperaturen +17 grader vilket funkar bra när man ska jobba och inte sitta still.

Därför blev nu gardinen färdigvävd  denna kalla soliga vinterdag.

bloggbilder 4 080

Typiskt mig när jag egentligen skulle läsa Korantolkning så sätter jag mig i vävstolen. Kan aldrig göra en sak i taget, SUCK.

5 kommentarer:

  1. Sååå vacker din gardin blev!
    Här i Kämpinge har vi strålande sol, ett par minusgrader och absolut ingen snö!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Hej vilken fin gardin !!
    Vilken teknik är det?
    Hålkrus eller?
    Mvh
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Tekniken är snärj. Solvad sådan på ett extra halvskaft. Svårt att förklara men vissa trådar snärjer runt varandra när man trampar. Flyttar helt enkelt sin position i varpen, gäller att alla trådar som snärjer om varandra är solvade i samma rör i skeden.

    SvaraRadera
  4. hej, roligt att du vill delta i min utlottning,
    tittat runt hos dig mycket fina arbeten du gör, jag har vävt en del förr med knyppling har jag aldrig provat, hälsning från Irene

    SvaraRadera
  5. Hej på dej! Vad fin den blev.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera