fredag 11 mars 2011

Våren ?

 

bloggbilder 4 090

Så här ser mitt trädgårdsland ut just nu…..

bloggbilder 4 091 Det finns lite hopp i en hörna av trädgården där jag anar lite gult i en krokus….

bloggbilder 4 089

Som tur är för en svältande själ så har jag en liten odling i verkstaden med krokus som jag kan gå och titta på och längta efter våren.

Jag har också beställt lite roliga fröer från impecta. Egentligen hade jag lovat mig själv att inte beställa därifrån igen eftersom jag fick fel Dahlia fröer för två år sedan men jag chansar igen. Nu är det Sparrisfrö och Goji frö ! Sparrisen kommer att ta flera år att dra upp men under tiden så hinner jag nog göra i ordning en ordentlig säng till den och Goji bäret har jag redan förvarnat sambon om att han får husa över vintern i en kalvkätte. Alltså bara konstiga saker men lite roligt att se hur det ska gå! Om nu bara vädret kunde slå om också.

1 kommentar:

  1. Gojibären är väl sådana där vansinnigt nyttiga, fulla av antioxidanter, eller? Spännande!
    Sparris har jag faktiskt, urgamla! I somras flyttade vi dem till en dubbel pallkragelåda, så vi får ju se om det kommer något i år! Jag har täckt dom med blåstång från stranden över vintern, det lär vara bra för dem. Men nu vet jag inte om jag ska ta bort tången eller låta den vara kvar? Vad tror du?
    Man kan ju faktiskt se marken litet grann hos er nu, så nu är våren inte långt borta...
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera