tisdag 19 april 2011

Nu har äntligen våren kommit

bloggbilder 4 131

Till våren hos mig hör att mormors blåsippa blommar.

bloggbilder 4 128 Min odlingsbänk artar sig och jag har sått lite rädisor, persilja och gräslök.

bloggbilder 4 129Vitlöken jag satte i fjol har fått hoppa ner i bänken utan sina skyddande krukor som de stått i under vintern. Sorken snusade runt krukorna men fick inget för det, nu hoppas jag att bänken är sorkfri….. för jag har lagt både duk och leka kulor i botten.

bloggbilder 4 130Sticklingarna har jag ingen ordning på ännu. De ska få en liten fin plats också.

Nu drar jag till skåne över påsken för att få uppleva lite mer vår.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem till Skåne!
    Här har våren nästa övergått till sommar och vi njuter för fullt!
    Kanske vi ses på någon strandpromenad...
    Storkramen, Monica

    SvaraRadera
  2. Hej! Är i Falköping. Hoppas få ordning på datan. Stannar till söndag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera