lördag 25 juni 2011

Midsommardag

Lite bättre väder idag men ingen sommarvärme ändå.

Rosen jag köpte på Öbergs trädgårdsbutik har börjat blomma, för övrigt den enda ros som inte rådjuren tuggat på.

bloggbilder 4 055

Den hette Blue… någonting och har en väldigt speciell färg.

bloggbilder 4 057

Vadmalen är uppsatt och jag har hunnit väva 70 cm sedan bilden togs.

bloggbilder 4 059

Och så en bild på “Vakthunden” som avslappnat huserar på grusplanen för att ha koll på läget.  Både utsikt över den stora genomfartsleden genom skogen och på mig i vävstugan, en optimal placering.

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Nu är jag hemma igen. Vi har varit till Kisa i dagarna 3 och firat midsommar. Inget roligt att komma hem, eftersom vi har vattenläcka i köket. Såg det innan vi åkte och stängde av vattnet. Har fått röja ur ett skåp och hoppas rörmokarn kommer i morron eller på onsdag. Åker till Brunskog på fredag, men har inte hunnit med det jag vill och därefter kommer barnen hit. Så det är full rulle minsann.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera