lördag 9 juli 2011

, sig solen strålar närma, och allt blir åter fött.

Gick allt och nynnade på “Den blomstertid nu kommer” här på morgonen när jag tog en promenad längs skogsvägen där vädd, smultron, Johannesört, vicker…… allt blommar i en härlig blandning.

bloggbilder 4 187

Även svampen trivs, jag plockade en gryta full på min lilla morgonpromenad så till middag blir det creps med kantarellstuvning.

Mitt växthusprojekt artar sig:'¨

bloggbilder 4 184

Sakta, sakta kommer varje ruta på sin plats. Odlingslådorna växer det något helt otroligt i. Har nog aldrig haft en sådan växtkraft tidigare i mina land som i år.

bloggbilder 4 185

Tomatplantorna har kommit in i alla  fall. De har stått länge och väntat i sina spannar.

bloggbilder 4 186

Flammentanz rosen har fått vara i fred i år för rådjuren, än så länge får väl tilläggas!

NUUUUU…. är det semester . Hääääärliga tre veckor ligger framför mig.

1 kommentar:

  1. Kantareller! Det är nästan det godaste jag vet!
    Tänk att dom redan finns! Fast inte här i Kämpinge, tyvärr! Men nejlikebrosken har kommit, så nu får man utrusta sig med påse och kniv på promenaderna!
    Må så gott!
    Kram, Monica

    SvaraRadera