söndag 27 januari 2013

Kurshelg

Denna helgen har jag gått kurs II i pilflätning. Lika roligt som förra gången!

Denna gången flätade vi en oval korg.

S1050168

Den färska pilen är lite grönaktig medan den andra har en rödare ton.

S1050169

Här håller jag på med grepen. Stenen är en tyngd för att få lite stabilitet i korgen när man jobbar med den.

S1050173

Jag är rätt nöjd, inte helt. Jag tyckte att jag fick grepen att sitta lite snett men annars är min lilla båtformade korg lite rolig tycker jag.

Nu ska jag vila armarna lite för det här var rätt tungt. Känns i både händer och axlar att man jobbat lite idag men så kul det är.

3 kommentarer:

  1. Såå fin! Du är så händig med allt du tar dig för!
    Kan berätta att det töar här ikväll och är såphalt ute!
    Ha en skön, ny vecka, kram från Kämpinge!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Hej på dej! Så fina korgar du lär dej göra. Kommer det att bli massproduktion?
    Hemma igen efter resan till Falbygden. Nu är "småttingarna" firade ordentligt, med fest och t.o.m. så gick brandlarmet och det kom 2 brandbilar, räddningsbil och ambulans. Men branden var släkt innan de kom. Du vet hur det är med automatlarm. Men vi kommer nog att minnas den festen.
    Jag klippte mej faktiskt i oktober senast. Nu var jag till vanliga frissan och fick håret precis som jag ville (hade med ett tidningsurklipp). Är totalt slut ikväll. Jobbigt att köra hela vägen. Dessutom var jag livrädd att få maginfluensa. Victor var jättedålig på natten efter festen och igår. Hoppas jag klarar mej.
    Ska försöka få klart rosengången och skicka iväg den.
    Ha det så gott. Vi hörs.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej! Så fint med en oval korg. Men det verkar ännu tyngre än att göra en tjock halmfläta, så det är nog inget för mina händer... synd, för det blir fint och verkar kul!! Här är helt vitt igen. Visserligen fint, men nu vill jag snart ha sol och värme igen. Ha en bra söndag! Kram Yvonne

    SvaraRadera