onsdag 26 juni 2013

Heldagsregn

SMHI har inte många rätt, det blev inte 30 mm som de sa igår det blev inte 6 mm som de visade i morse på min app !!! Det blev regn hela dagen, lite lätt och så där 14 mm.

Jag blev blöt och skitig, hela jag. Tur att jag hade lite extra kläder att ta på för annars hade jag nog inte fått åka med bussen hem !

I trädgården blommar det  så jag lägger in ett litet kollage av mina vackraste …

S1050236

S1050234

S1050233

S1050241

Som ni förstår är jag väldigt nöjd med mina dubbla petunior. Nu har ju även de “blå” börjat blomma och de har de mest underbara färgnyanser med allt från lila till mörkaste djupblå. Härligt !

Gurkorna växer och frodas så in i hoppsan så de stackars plantorna orkar inte hålla uppe sina frukter.

Därför tillgrep jag virknålen och skapade en liten korg som gurkan kan växa i….

S1050237

Jordgubbarna mognar fint i växthuset

S1050238

och på friland grönskar det också

S1050239

Nu ska jag åka på hemspråksundervisning ett tag. Vi får se när jag hinner lägga in något mer.

Ha en härlig underbara alldeles förtjusande sommar !

2 kommentarer:

  1. Fina blommor - hur går det med dem när du åker från dem? Den gurkan är väl klar att skörda.
    Vi har också fått mycket regn idag och det fortsätter än. Det kom ett par åskknallar för en stund sedan och jag blev rädd att datorn slogs ut, men det höll den gången.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det var det roligaste, och fiffigaste jag har sett på mycket länge - en liten virkad korg för gurkorna att växa i!!! Underbart!
    Här har det också regnat lite från och till senaste veckan!
    Kram från Kämpinge!

    SvaraRadera