söndag 19 januari 2014

Dessa mödrar…

…de ska då alltid gäcka mig.

Jag lyckas inte lägga uppsatsen som en bifogad pdf fil här intill så vi gör så här istället. Är det någon som vill läsa uppsatsen så skriver man det i kommentarsfältet . Där meddelar man även mailadressen jag kan använda så skickar jag uppsatsen till de som mot förmodan vill sätta sig in i denna otäcka värld av ensamma barn och kvinnor i Malmö under det tidiga 1900-talet.

Observera att det var inte så länge sedan, min farmor var född i denna tid och var barn i detta Malmö. Det är bara hundra år sedan.

2 kommentarer:

  1. Jag vill gärna läsa din uppsats
    solbrittka@gmail.com
    vänlig hälsnin g
    /Solbritt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna läsa din uppsats då jag själv är aktiv i släktforskarsammanhang. Jag håller just nu på att skriva en artikel om okända mödrar till vår förenings tidning.
      Många hälsningar Kerstin Alm
      kerstin.alm59@gmail.com

      Radera