måndag 27 april 2009

Kors o tvärs!




Nu är jag äntligen färdig med mitt lilla projekt. Jag har gjort ett nytt halslin. Halslin är en extra krage som prästen har till en kraglös alba. Alba är den där vita särken med ett snöre runt midjan.
Nå ja jag har gjort två sidor på det här halslinet så att det är vändbart. På ena sidan ett ganska neutralt broderi i grått och på den andra sidan knypplade färgglada kors. Jag lägger lite närbilder på detta här vid sidan av. Jag har också sytt en liten väska som man kan ha halslinet i när prästen åker mellan olika kyrkor.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att din sida rättat till sej igen. Jag gillar halslinet och jag tycker de knypplade korsen är jättefina.
    Idag har vi satt upp köksskåp och när vi skulle kolla bänkskivorna upptäckte vi något tråkigt. Tjejen på IKEA hade skrivit upp fel artikelnummer på dem, så vi har fått fel skivor. Vi kan ju inte ha 1 ljus och 2 mörka skivor. Så det blir en tur på 25 mil för att byta dem. Helt onödigt eller????
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Men sååå duktig du är! Full av beundran för ditt hantverk och halslinet! Hade ingen aning om att det hette så.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera