måndag 5 oktober 2009

Kudde


Datorn är som en garderob där man bara trycker in mer och mer och till slut har man fullständigt tappat kontrollen över vad man har i den. I går hittade jag den här bilden som jag varit av med länge och tänkte att den måste jag delge mina bloggar vänner.
För några år sedan gifte sig min väninna och då vävde och broderade jag en kudde till henne. Den användes först i kyrkan att knäböja på vid altaret och idag har dom den i sitt vardagsrum. Det är svart botten i 1 tr ullgarn och så är hjärtan och de gröna fyrkanterna i trensaflossa. Bokstäverna är broderade och blommorna mellan fyrkanterna är både trensa och broderi.
Allt för idag

7 kommentarer:

  1. Men så läcker kudde och passande för ändamålet.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Hej på dej! Nu fick jag äntligen se kudden du vävde till din väninna. Den är så fin.
    Pratade med B-M igår.
    Ha det!
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Det ska hon säkert och det finns frukost om vi kommer. Men jag vet inte. Mår lite så där. Vi tar det en annan dag och inte här.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  4. For i fantastisk fin, fargerik og frodig pute! Jeg er sikker på at den vil gå i arv.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin gåva du gav till din väninna.
    Assi

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker gåva,de finns inget bättre än handgjort!

    Tack för sitt besök hos mig,hoppas du tittar förbi igen :)

    SvaraRadera
  7. Hej! Men vad trevligt att se vår kudde på bild. Och ja, den prydde sin plats i kyrkan och den gör det även nu! Så stort tack för en underbart fin present! Kram Yvonne

    SvaraRadera