fredag 12 mars 2010

Hemma o pluggar

Idag har jag lite kompledigt och är hemma för att plugga. Ska kunna 22 träd på latin + att känna igen dom på bar kvist.

S1051392

Vilken rishög, och inte kan jag se skillnad på bok o hägg, SUCK.

Vi tar något roligare istället, bloggar lite och fotar lite.

S1051391Här hänger mina örhängen tillverkade av vadmal, ståltråd och pärlor, i min orkidé som jag fick i förra veckan. Örhängena gjorde jag för rätt länge sedan men nu fick jag fram dom häromdagen eftersom dom passade så fint ihop med sjalen jag fick av Birgitta. Borde göra lite mer sådant här men var tar tiden vägen?

En trevlig helg nu på er alla.

6 kommentarer:

  1. Så bra att du lär dig allt det där, så kan man rådfråga dig i trädgårdsfrågor sedan...
    Här i Kämpinge är det duggregn och ett par plusgrader idag, hoppas att litet av den nu smutsiga snön försvinner!
    Lycka till med pluggandet.
    Ha en skön fredag, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Det var flotte øredobber! Det høres helt umulig ut for meg å kunne 22 tresorter på bar kvist, det er vanskelig nok når de har blad på. Lykke til og god helg!

    SvaraRadera
  3. Hej! Inte vill jag byta med dej. 22 olika kvistar att känna igen och dessutom på latin. Vad har du gett dej in på. Tycker det skulle gå lika bra med svenska på kyrkogården, för du kan ändå inte prata med invånarna där.
    Fick idag reda på att VÄVMÄSSAN nästa år blir i BORÅS. Låter det bra tycker du? Det måste bli minst 2 heldagar där då. Iaf för mej. Så då får du se till att vara ledig.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Fin ide, örhängerna var väldigt fina!
    :)

    SvaraRadera
  5. Hej på dej! Idag har jag fått ytterligare en beställning på en ripsmatta. När tror du jag får den klar? Jag ska iaf ta ledigt nästa helg. Åker nog redan på torsdag till F-g och blir borta till måndag. Ikväll ska jag bara slappa. Känner att det behövs.
    Ha det så gott.
    Kramis Birgitt

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Oj, det lät jobbigt med träd på latin och det var ett tag sen jag pluggade lite latin :)
    Du klarar det säkert bra, bara det får mogna :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera