söndag 18 december 2011

Julmat

Idag har det bakats lite.

bloggbilder 2 009

Klener är ett måste, och på köpet får man maränger på överbliven äggvita.

bloggbilder 2 010

och nu anropas speciellt Birgitta i Lekvattnet…..

med anledning av vad vi pratade om idag på telefon så har jag tagit fram lite vävprover…

bloggbilder 2 011

Bomullsvarp och inslag i rött lingarn ( både i mönster och botten) observera att bottengarnet inte skulle varit rött, det blir prickigt i verkligheten. Detta ändrades till slut produkten. Har tyvärr inte någon bild i datorn på färdig kudde, det var före datorns intåg i mitt liv som denna tillverkades.

bloggbilder 2 014

Variant 2 ( tyvärr lite suddig) med botten i bomull och mönster i ull.

bloggbilder 2 012

Tänkte på din solstol när jag såg den här ripsen!

bloggbilder 2 013

… och här är mattan i flätmönster som blir som ett pussel i dubbelväv, kanske också bra till solstol ?? (Glöm färgerna för de valdes bara för att mönstret skulle framträda)

Bara lite förslag som kan leda dina tankar vidare till något kul!

2 kommentarer:

  1. Dina klenor blev ju jättefina, trots brist på en sådan klen-skärare, som jag har...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag funderar allvarligt på att sätta upp en plattväv. Vet inte vilken bredd jag ska göra den i. Har kuddar som är 50x50 och 60x60. Vad tror du blir bäst. Det svart/vita tyget har du mönster till det? Om du får lite tid över efter jul kan du väl fundera på det. Om du hinner för "mammaledigheten" vill säga.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera