fredag 3 maj 2013

Kylan håller i sig

Här har vi frost om morgnarna och det är inte så värst varmt i vinden på dagen heller.

Därför får mina odlingar stanna inne lite till men det börjar bli svårt.

S1050109

Gurkorna som jag sådde alldeles för tidigt har redan fått små gurkor och håller på att växa ur fönstret. Hur jag ska få hem den och in den i växthuset det vet jag inte riktig.

S1050110

Under odlingslampan växer det för fullt

S1050111

Dahliorna är också snart överväxta. Fönsterna räcker liksom inte till.

S1050113

Husarknappen blommar snart.

S1050114

Stevian däremot tycker jag växer lite skralt.

S1050117

I kväll tändes kolmilan på Lena hed och jag var där en liten sväng och åt en kolbulle. Milan fick i år heta “Gullan”, det var väl gulligt.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det börjar bli trångt med all denna spirande grönska i fönstren! Vi tog tyvärr ut vår ena änglatrumpet härom dagen och den frös på natten. Vi har klippt bort alla bladen nu, få se om den går att rädda...
    Men frost i maj är vi ju inte vana vid här!
    Nu verkar det i alla fall som om värmen skulle komma. men nu behöver vi regn... aldrig är man nöjd!
    Ha en fin helg, kram från Kämpinge!


    SvaraRadera
  2. Vad det grönskar hos dej. Har du växterna i församlingshemmet? eftersom du ska köra hem dem. Här har det regnat hela dagen och vindarna har varit kyliga. Brrr.
    Du ska inte tro, att gardinen är klar än. Jag ska ju komplettera den med en annan, som jag ska varpa i morron. Den blir bara 25 cm bred, så jag räknar med att den går snabbt.
    Jag får blunda för dammråttorna. Förstår inte att katterna inte kan ta dem också, utan bara komma in med andra möss.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera