tisdag 30 april 2013

Valborg

Vi har äntligen fått några tecken på vår

backsippa

Backsippan är på väg ..

blåsippor

blåsippan den lilla älsklingen dyker upp ur vissna löv och pinnar för att glädja mig ..

donna

Donna vill vara med ibland blommorna och menar på att hon är lika vacker hon ..

tibast

Tibasten blommar på sin kala, bruna gren …

växthus

och i växthuset har rädisor och sallad kommit upp. Jag får helt enkelt så i växthuset i år om jag ska komma igång i någerlunda  tid. Här är det kallt som s-n och vinden viner runt öronen så man tror att det är höst. Nu går vi in i maj och jag hoppas innerligt att det ska bli varmare fort fort fort ….

3 kommentarer:

  1. Trevlig valborg till dej också. Har varit hemma ikväll. Tyckte det var för kallt och blåsigt att åka bort till elden.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Trevlig första maj på dig.. Ja här är det lika svinkallt på Slätta. Vi var också hemma på Valborg alldeles för kallt att stå vid någon brasa, dessutom tror jag inte man vågade tända då det blåste så in i bomben...
    Idag så blir det lite trädgårdsarbete och lite arbete i växthuset. Vi har satt ut våra tomater och pelargoner nu. Tulpanerna är utblommade och bortrensade. Tur man har växthus när inte våren behagar komma till oss. Kram från Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Kan upplysa dig om, att här i Kämpinge är det strålande sol, nästan vindstilla och varmt! Hoppas att värmen sprider sig upp till er också!
    Kram, Monica

    SvaraRadera