onsdag 25 september 2013

Öxabäcken är igång

Det tog två år och två månader att få upp den här väven, det måste vara rekord !

S1050349

alltså den vävs upp och ner så det här är baksidan ….

S1050348

och det  här är framsidan. Det är ett solvat mönster som påminner om det som var med i Vävmagasinet nu senast men hon hade dragrustning till sitt mönster. Mitt är lite enklare men för den sakens skull kanske ändå lika vackert.

Kolla in i högra övre hörnet de två blå blommorna som jag plockat in annars är mönstret skyttlat. Det syns ju lite ränder från baksidan men det du köper i affären är minsann inte plockat varje mönster för sig.

S1050350

Jag kör ett silkegarn i inslag som jag köpte på vävmässan i Leksand. Oj det är jätte längesedan nu !! Men garnet är lika vackert fortfarande.

S1050352

Mönstret har jag hämtat ur en gammal bok som jag har fast här använde man gloriagarn i inslag och samma färg på mönster och botten.

Nu blir det nog inte så mycket vävt den närmaste tiden men den är igång iaf.

2 kommentarer:

  1. Vävandet förstår jag mig inte på, men så vackert det ser ut!!!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Hurra!!!!!!! Roligt att du är igång med väven nu. Snart kanske du vill sätta upp draget också. Ser inte ut som jag hinner med det inom överskådlig framtid. Det är så mycket annat som pockar på i vävstolen. Har klippt ner 30 grytlappar ikväll.
    I helgen har jag barnbarnet här. Han håller på med körkortet nu och ska köra upp
    på torsdag. Håller tummarna.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera