lördag 23 juni 2012

Midsommar

Midsommarafton var varm och skön ända tills kvällen här hos oss. Idag har det regnat i omgångar hela dagen.

Vävstugan har varit mitt tillhåll idag.

S1052518

Jag vävde färdigt gardinen, inte för att mönstret syns på bilden men det finns faktiskt ett !

S1052523

Ny varp är på väg upp i Glimåkran.

S1052521

Den här lilla saken är ett litet prov ( Birgitta har fått den som blev lite bättre). Det är en reflex att hänga på väskan. Benen i “solen” är knypplade med reflextråd och kanterna är i guldtråd. På årets ljusaste dag knåpar jag med reflextråd som inte går att testa utan att man kryper in i en garderob.

S1052499

Den här vackra blomman hittade vi i skogen. Det är ett Olvon ( Viburnum opulus).  I trädgården blommar nu aklejorna :

S1052513

S1052517

S1052505

Och schersminen:

S1052504

… som ikväll efter regnet doftar underbart.

4 kommentarer:

  1. Hej! Önskar dej också en fortsatt trevlig helg. Vilken tur att du skrev, att det var reflextråd du knypplat med, för inte såg jag det. Nu vet jag iaf vad jag ska använda det till. Tack.
    Vi har också fått regn idag och jag har varit en liten stund i vävstugan också. Jag ser att det är ett mönster på gardinen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Här i Kämpinge hade vi det precis tvärtom... regn på midsommarafton fram till kl 16, sen sol hela kvällen!
    Vilken fin reflex du gjort!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Jättefin gardin, mönstret syntes tydligt när man förstorade bilden.
    Ha en fortsatt fin sommar. Kramar från Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jättesöt reflex och vilken bra idé!! Tack för tipset att förstora bilden, då ser jag också mönstret på gardinen. Ha det bra! Yvonne

    SvaraRadera