söndag 19 augusti 2012

Överlämnande

I dag överlämnade Kerstin och jag de nygjorda textilierna till Fullestads kyrka.

S1052679

Kerstin har vävt det mesta och broderat så vackert, kalkklädet som hänger över kalken, bursan som står till vänster och det antependium som vi tyvärr inte ser så mycket av bakom altarringen.

Jag har vävt lite fodertyg och vävt corporalet med den knypplade kalken på.

S1052646

Det har varit ett roligt samarbete och vi fortsätter nog till nästa kyrka för att göra lite nya textilier även där.

I kväll tog vi en liten promenad med hundarna och maken var ingen dålig spårhund när det gällde kantareller, han nosade rätt på en hel skål full.

S1052680

Dessutom plockade jag en halv skål i morse som blev creps till lunch.

Nej nu är det sovdags, jobbet väntar i morgon. Det ser ut att bli dåligt väder i veckan som kommer, SUCK. Jag avskyr att frysa och bli våt. Dessutom vill jag väva färdigt handdukarna jag jobbar med så jag kan börja brodera på dom.

Natti natt

2 kommentarer:

  1. Ja, jag förstår att ni vävt textilier till en kyrka, men vad det är, förstår jag inte...
    Så gott det låter med kantarellcrepes!
    Här har vi haft ett strålande väder hela helgen, ja faktiskt nästan FÖR varmt!
    Kram från Kämpinge och mig!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Hej! Fint blev det. Vi är precis hemkomna efter ett par tuffa dagar. Har varit till Småland och Östergötland 2 dagar. Måste få fart på vävstolen nu. Har fått fler beställningar. Ja, inte ikväll.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera