söndag 5 augusti 2012

Voffsingar

Har hälsat på Hörsbergets kennel igen.

S1052650

Här finns många glada hundar…

S1052652

Här syns Duddleys bror Darwin med Stutsi och Cilla i bakgrunden och så ett litet Viggo-barn . Viggo är ju pappa till alla barnen “precis som jultomten” ha ha.

På vägen hem hälsade vi på ytterligare några av Viggos ätteläggar.

S1052653

Denna fina tjej är syster till Duddley och heter egentligen “Doris Day” men kallas numera för Molly. Även hon tillhör de lurviga västgötarnas gäng ( ska nog bilda en egen liten klubb för de här sötnosarna med egen rasstandard!!)

S1052655

Det här är en dotter till Viggo också, hon heter Zenta och är från Viggos första kull. ( ursäkta att fotografen också kom med på bild men ska man fotografera hundar har man fullt upp med att få med hunden på bild)

Det var lite kidnappsvarning på lilla Molly, hon var ju så lik min lille Duddley …

S1052656

Jag kunde knappt lämna henne… suck … så söt hon är!

2 kommentarer:

  1. Hej! Du vet väl, att du inte kan ha fler hundar nu. Du får nöja dej med dina små hundgossar.
    Det blir ingen vävning till veckan. I morron ramlar första gänget in här och sedan avlöser de varandra ända till nästa söndag. Vilken tur, att jag var så duktig med mattan. Har varit på vift ett par dagar igen.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, nu har jag ju träffat dina hundar, så jag förstår, att du hade svårt att motstå lilla Molly (fast Doris Day var ett mycket roligare namn...)!
    Den Algot, som odlade änglatrumpeter, bodde han på Harrisvägen?
    Kram från Kämpinge och mig!
    Monica

    SvaraRadera