måndag 29 oktober 2012

Stickat ! :-o

Jojomen det bidde  en socka….

S1050103

Inte världens vackraste, och den skulle varit lite fastare i resåren, någon storlek för stor för mig men det är min första egenhändigt stickade socka. Jag har lyckats göra en hyfsad häl tycker jag själv och det var ju det som det hela gick ut på att försöka ta sig igenom snårskogen och hitta fram till tån.  Vill påpeka att detta bara är en prototyp stickat av ett garn från mormors låda med “bra och ha” vilket det ju var när jag skulle lära mig sticka. Jag har följt en beskrivning på nätet som var väldigt pedagogisk med bilder också har jag fått lite bra tips från syföreningstanterna. Nu ska jag nog gå och köpa mig något garn så att jag kan stick ett helt par i lämplig storlek och med lite fastare resår.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Otroligt avancerat att börja med sockor! Det är ju svårt! Att du inte började med en halsduk?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Vad bra - nu behöver jag inte sticka sockor till dej längre!
    Vi har fått en hel massa snö i natt och idag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej på dig! Grattis, att sticka sockar som nybörjare är allt ganska svårt tycker jag. Jag brukar alltid sticka sockar framför TV:n på vintern. Himla bra hemma hos oss med sockar då vi har kalla golv, det står alltid en korg full med sockar för våra gäster. Jag brukar köpa garn på Vartofta Garn, tycker dom har prisvärda garner. kram Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar på min blogg. Jag har tyvärr slarvat bort din mailadress och jag vill förskona dina övriga läsare från skriverier om geocacher så du kanske kan maila till alf.odlund snabela lillaedet.se

    SvaraRadera