tisdag 30 juni 2009

Handräknare!

Ibland kan man göra lite fynd. Var på JULA i Skara och hittade en mycket användbar liten pryl som dessutom var oförskämt billig.

En handräknare!

Inte stegräknare eller något sådant utan en liten mojäng att ha i handen och så trycker man ett tryck för varje gång…..

Ja vad har man en sådan till?

Jo… jag satte den på varpan och vips slapp jag hålla alla varv i huvudet bara att knäppa på lilla knappen var gång jag passerade genom skälet. Nu har jag satt den på vävstolen så räknar jag omgångar eftersom jag har tre partier och nio trampor att hålla ordning på. Underbart för en så förvirrad, glömsk och disträ person som jag.

konfirmation 002

O så en dubbel bild på en akleja från vårt sommarställe.

De är sådana konstverk.

Hej så länge!

India

1 kommentar:

  1. Hej på dej!
    Jaså, du har blivit så lat att du vill ha en räknare och slippa tänka. Så det kan bli. Fast jag tror det är bra, för då slipper man tänka så mycket och sparat massor av energi.
    Ser med spänning fram emot din "breda väv". Du har väl inte någon så stor spännare!!!
    Ha det så gott nu.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera