fredag 12 juni 2009

Nu har jag vevat runt lite med pinnarna igen!

Fick en liten ide att jag skulle göra något till en av våra präster som ska sluta. (Se upp alla ni i Östersund för nu skickar vi vårt stjärnskott till er.) Nu vet jag att hon inte läser min blogg så därför får ni förhands titta på det lilla bokmärket jag gjort till henne.
Fisken som är kristendomens första symbol,under det tror jag ni kan se det lilla M:et i guldtråd som står för antingen Maria (Jesu moder) eller prästens initial. Hon får själv bestämma vilket det ska stå för och så sist men inte minst hjärtat som en symbol för kärleken. Kärleken till livet och människor vi möter.
Sedan ville ju Birgitta se hur hela mässhaken såg ut som ni bara fick se en detalj av igår. Så här är den i all sin skönhet.

2 kommentarer:

  1. Hej på dej!
    Vad vacker mässhaken är. Den är som en sommaräng. Har aldrig sett något liknande förr.
    Den får ni allt vara väldigt rädda om i er kyrka.
    Vad fint du har knypplat till prästen. Ska hon ge se iväg upp till mitten av Sverige? Har ni fått någon ny? Annars kanske du också kan vara präst. Det är väl lite skonsammare för ryggen.
    Idag har jag varit riktigt duktig vävstolen och det har blivit två ripslöpare gjorda. Så tänker jag på nästa väv, ja två stycken förstås. För det är inte roligt med en tom vävstol.
    Ta det lite försiktigt nu när du ska jobba helgen. Gör inte mer än du behöver.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  2. SÅ otroligt duktig du är...mässhaken verkligen så vacker, vilket arbete...hoppas helgen är skön..lite bättre väder idag,,, igår trodda jag det aldrig skulle sluta attt regna..kramen

    SvaraRadera