onsdag 24 februari 2010

Semester

Nu börjar några dagars semester för min del och det är precis vad jag behöver. I morgon blir det visserligen städning för hela slanten men sedan ska jag faktiskt ta igen mig. Jag tror att jag har gått in i en viss 0-depression men den är nog inte så djup som för tio år sedan.

bloggbilder 2 164

Visst är snön vacker men så här års, det vill säga runt den 26:e februari så vill jag ha snödroppar i trädgården.

Det är fullständigt uteslutet i år!

 

10 april 010

Så bara för det trycker jag in en bild från i fjol på mina älskade blåsippor.

Jag vill ha VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!

Jag tror jag ska gå med i klubben för vinterhatare, där skulle jag nog passa in.

Lovar inte att höra av mig mer i helgen för nu blir det nog mycket men sedan kommer jag tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Aha, du har tagit semester nu. Hade tänkt åka ner till helgen, men har ändrat mina planer. Ska ju bli snö till helgen. Det blir nog i mars istället. Men jag ringer och grattar dej på fredag till alla åren. Hoppas mitt paket kommit fram, men vänta med att öppna det. Lite nyfiken tycker jag allt att du kan få vara. Jag minns att vi var hos dej för 10 år sedan och då var det nog ingen snö att tala om.
    Ha det så gott och städa och baka inte allt för mycket nu.
    Kramisar till dej. Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för kommentaren i min blogg! Jag håller med dig, snö i slutet av februari är inget man är van vid här i Kämpinge! Det ska visserligen bli tö till helgen, men sen lär det bli kallare igen! Hur man ska kunna hitta några vårtecken tills på måndag, begriper jag inte!
    Jag förstår, att du firar jämn födelsedag snart, grattis på förhand!
    Kram, Monica

    SvaraRadera