fredag 21 augusti 2009

Fredag

Visst är det härligt med fredag. Har varit hos min kollega och blivit peppad för nya stordåd. Så himla kul att utbyta erfarenheter på ett kvinnligt plan, blir lite väl mycket karlar ibland i mitt yrke. Vi kvinnliga kyrkvaktmästare med yttre tjänst är inte så många vi borde nog organisera oss och stötta varandra bättre men vi blir liksom som isolerade öar i organisationen.

Vilket fall så fick jag besöka N Björke kyrka i Tunhems kyrksamfällighet och där hade de en helt fantastisk altarduk i näversöm:

bloggbilder 2 008

Detta är bara en liten bit av en mycket lång och vacker spets.

Vilket arbete!

 

 

 

 

Så kan jag ju inte låta bli att skicka med bilder på mina petunior som blommar nu äntligen:

bloggbilder 2 010

bloggbilder 2 011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mer blir det inte mer idag för min tele linje är super dålig och jag bara hoppas att den håller så länge så att det här hinner ut på min blogg. Telia lovade i början av veckan att fixa det inom fyra dagar och idag är det inom tre dagar, undrar var de andra dagarna i veckan tog vägen. Så förlåt om jag inte bloggar så mycket just nu men det är Telias fel de har väl fukt i skåpet nere vid kyrkan igen.

Ha det bra alla bloggvänner vi hörs när Telia vill.

3 kommentarer:

  1. Ja det var virkelig en flott duk! Er det en slags uttrekssøm?

    SvaraRadera
  2. Hej! Snygg spets. Tur att det finns några fler kvinnliga kyrkvaktmästare, som du kan träffa nå'n gång ibland.
    Ha det så gott nu!
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Beautiful flowers & beautiful lace!!

    Sue

    SvaraRadera