fredag 20 november 2009

Änglatider

I går mötte jag två helt underbara människor som gjorde mig så glad. Den ena intresserade sig för den kyrka jag jobbar i och det glädjer mig när någon orkar lyssna på alla mina tokiga idéer och kommer med några själv. Det var ett så givande samtal!

Nummer två dök upp på kvällen när jag bevistade ett LRF-möte på Gäsene mejeri. Kvinnan heter “Gunnel i Grästorp” och var så himla inspirerande.

 Gunnel

Länk till hennes hemsida hittar ni här vid sidan om. Hon står för precis det jag älskar nämligen närodlat och miljötänkande. Hennes uppvisning som “Mulle” med svans och allt hoppande omkring på scenen och tjoande gav många leende runt borden. Hennes budskap var dock väldigt allvarligt, vi måste arbeta mer för miljön och tillsammans kan vi nå mycket längre.

Och så måste jag klämma in en alldeles färsk ängel:

bloggbilder 2 069

1 kommentar:

  1. Hej på dej! En liten hälsning från sjuklingen. Jag har fått den obligatoriska ryggvärken på hantverksmässan. Och den vill inte ge med sej och jag som har massor på gång.
    Ha det gott
    Kram Birgitta

    SvaraRadera