onsdag 18 november 2009

Back in business

Nu börjar det ordna sig på hemelektronik fronten.

Så idag blir det bilder JIPPPI !!!

bloggbilder 2 063

Först en bild från min varma vävstuga. Riktigt rymligt nu, var i hela friden ska jag sätta nästa vävstol?






bloggbilder 2 064

Dessutom har jag ju stuvat in lite annat som egentligen inte hör hemma här så som dahlia knölar, lök och linfrö till nästa års odling. I bakgrunden syns ull som jag skulle karda och spinna, vi får se när det projektet går igång.







bloggbilder 2 065

I ett annat hörn ligger charlottenlöken, dillfröna och koriandern. De där blå “svampalådorna” från ICA är suveräna till allt möjligt. Hade jag kunnat förvara dom någonstans hade jag hamstrat sådana.





bloggbilder 2 067

Kom så upp på andra våningen för ovanlighetens skull och fann att samtliga tre amaryllisar har knopp!

Jag blev så hjärtans glad över detta.

Så nu har jag vävt lite i kväll bara för att jag blev så glad över värmen i vävstugan, blev varmt på ingen tid helt underbart.

4 kommentarer:

  1. Så bra at elektroniken har ordna seg, sånt er bare såååå kjedelig... Din vevstue ser veldig koselig ut.

    SvaraRadera
  2. Hej! Inte vet jag var du ska ställa den andra vävstolen, men den var väl bara 120 cm bred om jag minns rätt. Du får bygga höghus av alla knölar och lökar och från. Hämta fler blå lådor, så kan du ha en trave ända upp till taket med dem. Det var väl ett bra förslag. Vad skönt att värmen funkar nu, så kan du kanske väva i helgen. Ska du sätta upp julgran då. Men du har väl ledig helg nu efter alla dagars jobb.
    Roligt att du får fina blommor nu i advent.
    Vi kanske får se ett nytt vävprojekt nu när värmen funkar.
    Önskar dej en fortsatt skön vecka i slaskvädret.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej! Så skönt för dig att ha fått ordning och varmt!! Då kan produktiviteten flöda till jul. Blir kul att se bilder senare på alstren. Kram Yvonne

    SvaraRadera
  4. Så trevligt med egen vävstuga och att värmen fungerar, att dessutom kunna förvara lite ett och annat under vintertid är väl att förena nytta med nöje.
    Kul med blomknoppar som överraskar lagom till advent.
    Kram / Bea

    SvaraRadera